Blir irriterad, som fan

Vill bara varna er för att det finns risk för att jag blir riktigt arg när jag skriver detta, så vill du inte läsa, gör inte det.

Imorse, när jag skulle ta bussen till skolan, som vanligt, var jag påväg till busshållplatsen. Då möter jag min granne som talar om för mig att det inte går någon buss från den hållplatsen idag, eftersom de asfalterade vägen, men att hon inte visste vart den gick ifrån. Strax efter ringde Em mig och var precis lika förvirrad som jag. Hon sa att hon stod vid vägen utan för Kaprifolgatan, där jag bor och bussen skulle komma, så jag gick/småsprang dit. När jag väl kom dit fanns där en skylt där det stod 'tillfällig hållplats' så vi antog att det var därifrån vår buss skulle gå. Dessutom stod massa folk som brukar ta bussen med oss på morgonen där. Sedan efter c:a 5-10 minuter ser vi bussen vi brukar ta på morgonen köra längre upp på gatan, alltså inte till våran hållplats. Då börjar paniken komma och vi undrade hur vi skulle ta oss in till stan. Men vi bestämde oss för att vänta på att bussen skulle komma ändå, vilket den gjorde efter typ 5 minuter. Det var då 21:an, istället för 297:an, men vi var glada att det var någon buss i alla fall.

Busschauffören stannade där han egentligen skulle svänga in, men blev stoppad av byggarbetarna. De berättade något för honom, som vi inte kunde höra. Men antagligen var det väl att han inte fick köra där och att hans rutt var ändrad. Så han körde fram till oss och vi gick på bussen.
Sedan tog det ett tag innan den körde, men sedan kom den igång. Då åkte vi hela vägen till Ramlösa Station med den, genom hela jävla Råå. Inte heller visste vi vilken hållplats den skulle stanna på härnäst, för allt som stod på 'promptern' eller vad det heter var "Kör annan väg". Väldigt hjälpfullt, när den inte ens gjorde det längre. Utan hade börjat köra den ordinarie vägen, eftersom det bara var i just Bårslöv det krånglade.

Väl när vi kom till Ramlösa station gick vi på första bästa buss som tog oss in till stan, där vi sedan bytte buss så vi kunde åka upp till skolan. Där stod vi sedan, irriterade och småsura, 20 minuter försent och efter en timmes bussfärd. Vanligtvis tar det cirka 20 minuter...
Det kändes ju lagom kul att sedan springa upp till en annan basgrupp och försöka förklara för deras lärare vad som hade hänt, eftersom våran är och rättar nationella prov i Lund eller vart det nu var.
Vet inte om läraren ens trodde på den sjuka historien, men sant var det i alla fall.

Sedan när vi skulle åka hem, stannade bussen vid en annan tillfällig hållplats, uppe vid Preem-macken. Som ligger ungefär 1 km från mitt hus, 2 km från Ems. Fast hon brukar få gå den sträckan ändå, eftersom bussen inte kör in i Görarp, vilket är jävligt dumt. Men det är en helt annan historia.
Så vi fick gå hela vägen hem till mig, i den stekande solen, för att sedan kunna dimpa ner i min trädgård med kall dricka.

Så imorgon har jag ingen aning om hur det blir med bussen. Noll koll. För de har ju inte precis sagt något innan, utan idag stod det bara en lapp vid hållplatsen och skylten var övertäckt med en svart plastpåse.
Det värsta av allt var att inte ens busschauffören verkade veta vart han skulle köra, hur jävla betryggande känns det? Inte så värst, eller hur.

/Lollo

Tänk på detta innan du kommenterar: alla onödiga,elaka kommentarer och spam kommer tas bort. Vi har din IP-adress. Ha kul på bloggen!
Postat av: vadfanskajagheta.se - Uppsalas största blogg

SVAR

Hej :) jag har en dagens bloggtävling och det vore superkul om du var med :) isåfall är det bara att anmäla dig här: http://vadfanskajagheta.se/2012/may/fredag-dagens-blogg.html

2012-05-04 @ 19:50:37
URL: http://vadfanskajagheta.se

Kommentera inlägget här:

Har du ett namn så skriv det här:
Vill du att vi ska komma ihåg dig

E-postadress: (bara vi som har bloggen som ser)

Kanske har du en blogg:

Skriv nåt snällt nu(speciellt riktat till matteo,kevin,erik osv):

bloglovin
Trackback
RSS 2.0